Sila ALERT!! Disebabkan Terus Hamil Semula Setelah Baru Melahirkan. Akhirnya Sekaligus Kehilangan 2 Nyawa






Sila baca ini dengan teliti, lebih-lebih lagi buat wanita yang baru melahirkan anak.

Seorang wanita bernama Zhang berusia 23 tahun, kerana keadaan tubuhnya, dia tergolong wanita yang sangat sukar untuk hamil. Namun setelah melakukan berusaha, akhirnya dia berjaya hamil.

Sewaktu kehamilan, dia sentiasa berhati-hati, keluarganya juga menjaganya. Selama hamil dia juga mengalami rasa loya dan muntah, namun demi anaknya, semua ini boleh dilalui.

Selama kehamilan, dia juga menjaga hubungan intim dengan suami, kerana takut ini akan mempengaruhi bayi di dalam kandungan. Setelah tiba masanya, akhirnya Zhang melahirkan seorang bayi perempuan dengan proses caesar, pasangan ini tentu sangat bahagia. Demi kesihatan anaknya, Zhang memilih untuk menyusukan bayinya sendiri, Tidak lama selepas itu, Zhang rasa mual lagi dan hamil lagi untuk yang kedua kali.

Setelah mertuanya tahu, tentulah mertua sangat gembira, dia rasa ini adalah berita baik yang terus-menerus dari keluarga Zhang. Tentunya, dirasakan ini adalah rezeki, mereka tidak mahu membuangnya. Semasa dia memeriksa ke doktor, doktor pun sangat terkejut kerana doktor rasa apa yang dilakukan Zhang ini sangatlah berbahaya dan menyarankan dia untuk menggugurkan kandungannya segera. Namun kerana keluarga berkeras hati, akhirnya dia pulang dan tidak mengugurkan kandungannya.

Setelah hamil 4 bulan, semasa sedang minum air, tanpa sengaja dia tersedak dan siapa sangka dia terbatuk dan menyebabkan rahimnya pecah dan mengalami pendarahan. Kerana terkejut, dia terus ke hospital, namun di tengah perjalanan, Zhang sudah tidak bernafas lagi, akhirnya keluarga Zhang kehilangan dua nyawa ibu dan anak sekaligus.

Ramai para ibu yang menyusukan anak, sewaktu menyusui, mereka tidak akan hamil, akhirnya mereka tidak menjaga hubungan intim semasa dalam tempoh berpantang. Ini salah besar, selepas melahirkan anak, 2-3 bulan adalah proses penyembuhan rahim, boleh saja untuk hamil lagi, namun ini kurang baik bagi tubuh wanita kerana satu cabaran yang sangat besar.

Seperti Zhang yang baru melahirkan dengan operasi caesar, memang tidak disyorkan untuk terus hamil kerana sangatlah berbahaya buat dirinya.

Wanita sekalian, berhati-hatilah dan buat pemeriksaan doktor ya! Sebaiknya, bagi jarak masa antara anak pertama dan anak yang seterusnya.


Sumber: Buzzhand







loading...

0 Response to "Sila ALERT!! Disebabkan Terus Hamil Semula Setelah Baru Melahirkan. Akhirnya Sekaligus Kehilangan 2 Nyawa"

Post a Comment