Tertarik Dengan Keindahan Islam, Wanita Korea Memeluk Agama Islam.






Sebut sahaja Korea, ramai membayangkan wajah gadis comel dan cantik, bukan? Bila cerita tentang bertukar agama atau memeluk islam, rata-rata adalah atas sebab perkahwinan atau pun dorongan rakan.

Tetapi berlainan pula dengan gadis berusia 22 tahun ini yang dikenali sebagai Ayana Moon. Sejak kecil lagi Ayana telah menunjukkan minat terhadap Islam dan mendorongnya untuk mempelajari agama dan seterusnya memeluk Islam.

“Ketika saya berumur lapan hingga sembilan tahun, perang meletus di Iraq dan pada waktu itu saya yang mula menggunakan internet mencari Iraq di internet,”.

“Pada waktu itu, saya mendapat tahu Islam agama penduduk (Iraq). Saat itu pertama kali saya mendengar Islam dan saya fikir sebutan perkataan ‘Islam’ sangat comel.

“Jadi, saya mula buat kajian mengenai Islam dari internet dan saya melihat mereka mengenakan pakaian longgar, mereka tutup muka dan mereka memakai hijab macam saya pakai sekarang.”


Sumber : Sinar.FM

baca juga







loading...

0 Response to "Tertarik Dengan Keindahan Islam, Wanita Korea Memeluk Agama Islam."

Post a Comment