Kisah Mengharukan Kapten Dan 37 Tentera Korea Selatan Serentak Masuk Islam







 

Kapten San Jin-Gu adalah komander Briged-11 SF, pasukan perdamaian PBB dari Korea Selatan yang ditempatkan di Iraq. Kapten San dan pasukannya bertugas di wilayah Ibril, Utara Iraq. Pada masa bertugas di wilayah tersebut, beliau selalu memerhatikan orang-orang Muslim mengerjakan solat berjemaah di masjid, kebetulan markas pasukannya berada berhampiran masjid.

Awalnya,beliau sangat terpegun dengan gerakan-gerakan solat. Kerana timbul rasa tertanya-tanya, beliau cuba meniru seluruh gerakan solat dan dipraktikkan dibiliknya seorang diri. Pada awal beliau mempraktikkan solat, beliau merasakan ketenangan yang luar biasa dan perasaan damai dalam jiwanya.





Kerana itulah beliau kemudan jadikan gerakan-gerakan solat tersebut program meditasi dalam pasukan yang beliau pimpin. Ternyata, sebahagian besar askar selepas mempraktikan gerakan-gerakan solat tersebut merasakan hal yang sama seperti Kapten San rasakan.

Sejak itu Kapten San berinisiatif mempelajari Islam untuk mengenalnya lebih dalam lagi, dan akhirnya ia pun memutuskan untuk masuk Islam.

Ketika niatnya ingin menganut islam telah disampaikan kepada askar-askarnya, beliau berkata, "Aku telah menemui cahaya kehidupan yang sesungguhnya, aku mahu berada dalam cahaya itu, dan cahaya itu adalah Islam."


Tanpa beliau sangka, 37 askar yang beliau pimpin mengangkat tangan mereka bersetuju kepada komandernya untuk turut juga menganut agama Islam.







loading...

0 Response to "Kisah Mengharukan Kapten Dan 37 Tentera Korea Selatan Serentak Masuk Islam"

Post a Comment